Banner 1.jpg Banner 2.jpg Banner 3.jpg Banner 4.jpg
Algemeen Maa
1

Even voorstellen; het wedstrijdsecretariaat

Nieuws afbeelding Michiel Hopman en Miriam Spierings besturen het wedstrijdsecretariaat van HC Diemen. Michiel al vanaf het eerste uur en Miriam sinds de start van dit lopende seizoen actief betrokken. Dit was hard nodig want omdat de club zo snel groeit en steeds meer teams competitie spelen, was het niet meer alleen te organiseren.

Het wedstrijdsecretariaat is verantwoordelijk voor het inplannen van alle wedstrijden, afstemming met de arbitragecommissie, communicatie over competitiezaken met de leden, andere clubs, het district en de KNHB. Het wedstrijdsecretariaat van HC Diemen is verantwoordelijk voor alle competitiespelende teams vanaf de jongste jeugd (F en E teams) en junioren (D en C teams).

Een aantal keer per seizoen worden de wedstrijden voor een langere periode ingepland, thuis of uit. De velden en aanvangstijden van de wedstrijden worden online (via de LISA-app) bekend gemaakt. Na publicatie wordt het wedstrijdschema in principe niet meer aangepast. Soms kan het gebeuren dat door bijzondere omstandigheden een wedstrijd verplaatst moet worden na overleg met het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander.

Afgelastingen worden door het wedstrijdsecretariaat via de LISA-app en/ Whatsapp (of SMS) aan de betreffende teams doorgegeven. Daarom is het zo belangrijk dat de LISA-app gebruikt wordt en dat een telefoonnummer bij de club bekend is. Soms moeten we echt last-minute een wedstrijd aflasten. Want het doel is om zoveel mogelijk te spelen.

Kort samengevat zijn onze werkzaamheden:

  • Vaststellen van aanvangstijden en veldindeling van alle thuiswedstrijden.
  • Onderhouden van contacten met het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander over de aanvangstijden van de uitwedstrijden.
  • Communicatie met betrekking tot afgelastingen.
  • Onderhouden van contacten met het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander omtrent onregelmatigheden.
  • Vragen over verkeerd of niet ingevulde wedstrijdformulieren (DWF) en andere wedstrijd gerelateerde zaken.

De werkzaamheden zijn vooral gericht op dat de competitie voor onze teams goed loopt en tijdig is gecommuniceerd. Maar soms is de voorbereiding ervan al maanden van te voren. Samen met de Technische Commissie, de Ledenadministratie en de nieuwe lijncoƶrdinatoren zorgen wij ervoor dat in mei de teamindelingen en het aantal teams voor de start van het nieuwe seizoen wordt doorgegeven aan de KNHB. Hiermee begint ruim drie maanden van tevoren al de voorbereiding voor een vlekkeloze start van een nieuw seizoen!

Wil je in contact komen met het wedstrijdsecretariaat? Neem dan contact met ons op door te mailen naar [email protected].

 



 

Wedstrijdschema

AFGELASTE WEDSTRIJDEN

geen afgelaste wedstrijden